bak bak bak med mammsen.

Godkväll alla,

Idag har jag bakat en massa olika kakor med mamma, har ju inte fått baka julkakor med mamma på två år då jag har varit nere i linköping/motala de senaste åren.. men iår fick man ju de. (: Vi bakade först en mjuk pepparkaka, sen skulle mamma göra en engelsk fruktkaka och sen blev de lite pepparkakor också, har köpt saker så att vi kan göra massa med julgodis sen i veckan också, och då ska ja få göra mina mint kyssar och mina marränger med gult och silverpärlor, gillart! :) Det är så roligt att baka med mamma eftersom hon är en sån som alltid bakar en massa, hon gör alltid bröd till oss som vi har på frukost, nyttigt skit ska de vara. sen att hon är duktig på att baka skadar ju inte heller.
Jag gjorde också lite rullrån som jag ska ge till en på mammasjobb, jag fick 50 kronor om jag gjorde några till henne och det tackar man ju inte ner till eftersom det är lätt som en plätt! :) Det kanske är några andra där uppe som också vill betälla, då får man ju lite pengar ^^ haha,.

Annars har de väl inte hänt så mycket mera idag, har varit och gymmat med mamma, körde bänk och tusan va mycket jag kunde köra på, har jag blivit dunderstark eller så måste de ha varit fel på vikterna och stången :O haha. sen gjorde jag och victor middag och eftersom han diggar kyckling så mycket och mamma å pappa grönsaker så mycket så fick de bli en wok, smidigt och enkelt.. sen blev de förstås lite glass och granatäpplen till efterrätt. rätt så nöjd efter den middagen faktist :)

Har varit ute och tagit lite kort idag också, det har varit sjukt fint hela dagen, ni ska veta hur mycket snö det är här alltså, orkar inte lägga in kortet på min dator idag eftersom de är på pappas kamera och jag inte vet hur man gör ^^ haha så det får bli nån annan dag.
Tog en promenix upp till farmorsgrav nu ikväll och tände ett ljus för henne, saknar henne nått otroligt. i jul är de fem år sen hon var med senast, fem år som vi har fått fira själva, fem år sen vi var i spanien och firade jul. jag klarade inte av att vara hemma så drog vi till espana och firade, var ju en upplevelse kan jag ju säga. Familjen har pratat om att fira i spanien nästa år kanske.. hoppas inte de blir så ^^


/ china.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0