Hovdestörten.

Hello alla,

Idag har de varit tävligt för min del hela dagen, störtloppstävling för den delen alltså. Hela familjen åkte..fast inte pappa då eftersom han är i Finland.
Vi startade inte förän vid 13 då det var ganska smörigt, men vi hade vallat med superglider och jag tog mammas längskidsbrallor också som var som ett korvskin och hennes tajttröja så det ska ni veta att det blev nästan som en fartdräkt ;D haha.
Sen hade jag ju mammas fartskidor sen -92. Längre plankor får man leta efter, går inte att svänga med de, och det är verkligen sant.
Eftersom jag har gjort 1.06 förut och de som tog ledningen idag hade 1.03 och tvåan 1.06 så satsade jag på att komma under 1.06, men det var ju få som trodde de.. men där trodde de allt fel. För jag hade en fart på 84 km/h och en sluttid på 1.00.42 och det vann jag på! JAG VANN!!!! Damklassen med 70-80 kilos tanter, fyfan det trodde de inte att jag skulle klara. hahaah!
Sen vann ju lillebrorsan p14-15 klassen, robin kom tvåa i herrklassen och mamma fyra. Måste även skryta lite med att jag körde i samma hastighet som min storebror och jag körde fortare än han..han som väger typ 20 kilo mer än mig :p han fick 1.00.52. bli klåd av lillsyrran :P
Idag har de varit en bra dag för familjen bäckström. Är vi störtloppsfamiljen eller är vi störtloppsfamiljen?






ma höres.


/ störloppschina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0