norskarna invaderar!


Hello,

Igår när vi var på coop så kan man ju inget annat säga än att den här helgen är nog norskarnas, har aldrig mött så många norskar inne på en svensk mataffär förut.. herregud. Vill inte tänka på hur många norskar det är uppe i åre/storlien den här helgen. Där brukar de komma en massa norska ungdomar som super sig skitfulla och bara lever runt så man får tar hjälp av norskapolisen eftersom de uppe i åre inte klarar av de själv :P
Idag när vi åkte upp till bydalen så kanske vi mötte omkring 80 bilar, varav 63 st var norska (vi räknade faktiskt). Jag visste faktiskt inte att norskar åkte till östersund för att handla påskmat osv.. det är ju tusan 30 mil från trondheim till östersund och bara de kostar ju en bit att åka.
Fast eftersom kronan är så låg i sverige just nu så förstår jag faktiskt att norskar åker hit och handlar.. då kan de ju köpa kläder och sånt shit i samma veva..

Sitter ju som sagt uppe i husvagnen nu, mamma och robin är ute och vallar skidorna eftersom det är störtloppstävling imorgon och så måste man ju ha superskidor! (: haha

Min farbror ringde också förut idag och frågade om jag ville med till sundsvall och jobba på vårmässan och sälja glass under 4 dagar, såklart tackar man ju ja. Glad för alla pengar man får :)

ma höres.

/china.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0