hallonvulkan.


Kvällen står utanför dörren nu så att säga.

Oxfiléen och potatisen ska in i ugnen och efterrätten ska göras klart. Något som jag fick i uppgift.
Skulle mixa hallon och sockerlag, men det hade blivit stopp i mixern eftersom jag laddade i så mycket hallon så jag tog en sked och skulle trycka ner lite.. smartas som man är ibland. Det resulterar att jag tar i lite förhårt.. skeden bara glider igenom hallongröten och ner i mixknivarna. En vulkan uppstår och bredvid mig står mamma helt chokad. Hallonsörja över hela diskbänken, nya skjortan :( , bordet ja allt.
Bra jobbat av mig! Nästan lite stolt hur bra det kan gå ibland.

Vi fick iaf plocka fram lite nya hallon och sen blev de kanon,


Fick en hälsning från spanien också, 15 grader var det där, hade vart 20 igår. Spanjoren som jag har pratat med på facebook ville önska gott nytt år, haha. Lite roligt att prata med någon som bor i grannbyn.

Nu ska jag fixa mig iordning och hjälpa mamma lite mera. ( Om hon nu vill ha nån mera hjälp, man vet ju aldrig vad som kan hända^^)

Ha en bra kväll alla,

ma höres.

/china.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0