fjällen day 2

Hello,

Andra skiddagen och gud va skönt de var i backen idag, De har kommit minst en halvmeter igår och när de hade pistat så blev de ju perfekt. Virre lämnade in sina skidor på vallning idag och jag tror faktist att hon hade rätt  bra glid :) Vi alla drog till bydalen och åkte lite, sen rog jag och virre å käkade på fjällhalsen, lina orkade inte åka en till transportsled så hon valde att stanna i bydalen.
Fast när ja och virre hade kommit ungefär 50 meter på transportleden så märkte vi hur himla mjuk snön var, det var pudersnö. Så vi tänkte ge upp ett tag eftersom jag hade min snowbord och tror ni att de gick bra när de är alldeles platt och pudersnö? haha så jag fick låna virres stavar och fick liksom staka mig fram med dom hela vägen, då kan vi snacka om träning. Har aldrig haft så ont i mina överarmar som jag hade som jag hade idag! Sen höll virre på att åka ner för stupet, då hade de inte blivit så roligt om hon hade gjort de.. som tur så klarade hon stupet och vi åkte vidare. Efter en stund så hittade virre en stav i snön, " ÅÅ, den här tar jag" och rycker upp den.. men märker att det är en jätteliten barnstav och jag börjar ass garva, hon har kämpat så länge utan stavar. synd om henne. så hon slänger iaf stavan i snödrivan och där kan vi ju inte lämna den tänker jag så jag ska försöka ta upp den, får då bakåtvikt på brädan och ramlar bakåt i snön. Kom väl ungefär en och en halv meter ner i snön och där kan man ju säga att jag sat fast, med brädan på mig och allt. haha! virre la sig ner på leden och bara garva, höhö va roligt ;) Hon fick iaf dra upp mig och när vi äntligen kom fram så var man ganska slut ska ja säga er, har aldrig haft så ont i mina vader/skenben/överarmat någonsin. Det blev iaf soppa och äppelkaka för oss båda, och sen den roliga transportleden tillbaka. När vi var påväg tillbaka till hovde sen ville man bara dö, orkade inte böja på benen. Snacka om träningsvärk alltså!

Lina var uppe och lämnade in sin bräda på vallning och slipning så den kommer nog att bli bra :) Får väl se om man orkar åka ikväll, jag är helt trött i hela kroppen efter våran tur idag och virre är nog också ganska trött eftersom hon ligger och sover och det har hon gjort i ungefär en timme också ^^ haha.
Imorgon blir de nog ganska lugn åkning för min del, får väl se hur benen mår (:

Nu ska ja ta en godis och sen måste vi göra lite middag, idag blir de köttbullar och mos. göttans.

/china.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0