dagens alla händelser.

Buenos noches,

Jobb för hela slanten idag. Hände allt möjligt med som tex mass blöjbyten, nerkissade barn, mjöklglasvältning, barn som gråter, barn som pruttar när de sitter i ens knä. Allt som kan hända på ett dagis hände idag tror jag.
Slutade vi kvart i fem och då var jag ganska slut ska jag säga er, fast jag kom inte ifrån dagis förän vid sex för mamma var på möte och jag orkade inte gå hem vilket gjorde att jag väntade på henne = skjuts hem.
God gulaschsoppa till middag och sen mina damer och herrar hade jag tänkt gå och lägga mig, men så blev ju inte fallet.

Har haft en lugn kväll med lyxfällan och mammas nybakad kladdkaka.
Hade också under fikat lite lässvårigheter vilket relaterade i tårar för både mig och mamma och en pappa som inte hade någon kommentar för vad jag gjorde.
Jag satt och läste en "Allt om mat tidning" när jag kom fram till ett receept som innehöll cedrooolja, och just de ordet satt jag och försökte få fram hur länge som helst.. vilket lät.. ccckedrooijla. Ja ni fattar, jag visste helt enkelt inte vad jag läste. Sen säger mamma lite sådär, ja men du menar väl cerdo-olja. Och ja det var ju de jag menade.
Måste även berätta att jag har haft lite svårheter i mina dagar, var även detta en "allt om mat" som jag läste och där ordet var "hallon" och jag kommer ihåg att jag precis innan hade läst om ost som heter mascarpone, vilket jag fick för mig lät lite franskt så jag drog till på franskt uttal på hallon vilket för min del blev hallooooon, och min brorsa som sitter bredvid säger: men det står ju hallon.
Sen har jag även gjort mera tabbar men det räcker för den här gången tror jag.

Imorgon blir det inget jobb utan fjällen istället. (:


Nu tror jag att jag ska ta och tänka på refrängen.

/china.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0