lördag.

Godkväll,

Idag har jag som sagt hjälpt till i min lillebrors klass med lite städning, och lite städning kan jag ju säga att det inte var. Herregud!
När vi kom dit så blev vi uppdelade i grupper och såklart kommer jag i den gruppen som får göra det absolut mesta. Vi ska kratta upp löv från häckar hela vägen från brandstation till nästan uppe vid rondelen. Det blev ju inte en säck direkt, utan det blev nog snarare 40st, sen när vi äntligen trodde att det var klart så fick vi veta att det var två långa häckar kvar som vi skulle göra. haha aldrig att jag någonsin ska kratta upp så mycket häckar. Man fick ju en pizza också, det tyckte jag faktiskt att jag hade förtjänat! Sen att det var kanonväder ju gjorde det ju lite bättre, då kändes det inte lika surt att stå där och kratta de där fördumda löven.

Nu sitter jag och mamma och kollar på "se upp för dårarna" och en av tjejerna säger att hon vill jobba med hästar.
Hon - " tänk att få känna sig ett med hästen"

Mamma börjar helt plötsligt gapskratta och jag frågar varför. 
Mamma - ja du måste ha varit så lite oett med hästen som det gick när du red.
Jag - Men vad menar du nu?
Mamma - Haha ja du ledde ju ramlaavligan när du var liten och red.
Jag - Men haha, va roligt. Då var jag ju jätteliten.
Mamma - ja men efter ett tag slutade jag oroa mig när du ramlade av, man var nästan medveten om att det skulle bli en- två gånger per lektion.
Jag - Jag gjorde ju lite underhållning under mina lektioner iaf.


Nu ska jag kolla klart på filmen.

ma höres.

/china.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0