Katastrof?



Jag vet inte vad jag ska säga om dammatchen igår. Jag är tom på ord. Det känns inte som de har skämt ut sverige, utan det känns som om alla damspelare i sverige har blivit utskämda. Det ska verkligen inte behöva bli så stora siffror mellan två lag som ligger i topp tre i världen.

Sen att man ser på omröstningen på aftonbladet att mer än hälften vill att damhockey ska försvinna från os gör ju inte saken så mycket bättre. Fast det jag inte förstår är om damerna gör en dålig match så blir det värsta katastofen och alla tycker att det ska bort,bort bort.. medans om tre kronor gör en dålig match så lägger de bara de åt sidan och fokuserar på nästa Förutsfattade meningar om damhockey någon? Kanske inte heller är så konstigt med tanke på att kanada och usa är de "enda" länderna som verkligen satsar på damerna. Sen att de har 80.000 tjejer att välja på och Sverige har 3500 har ju också en ganska stor del i allt. Sen är det ju förstås också så att kanada-tjejerna har legat i läger ett år tillsammans, mendans damkronorna bara har varit tsm någon månad.

Tycker att folk ska tänka lite innan de vräker ur sig allt.

Tre kronor var inte så jäkla bra på 80-talet heller. Fick storpisk av Sovjet hela tiden. Var det någon då som tyckte att man skulle ta bort herrhockey? Nej, jag trodde väl de. De damhockeyn några år till så ska vi se att det blir rätt bra tillslut.

Så, nu var det sagt.

Nu måste jag hämta tvätten.

/ china.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0