onsdag


Goddagens,

Idag drog jag och pappa en spontan resa till fjällen. Är det någonting man älskar med Östersund så är det att man har 6 mil till närmsta fjäll. 50 min om man åker över isvägarna. ojoj.
Var väl kanske inte de gosigaste vädret direkt, men är man viking så är man. Bara dra på sig en halsduk över ansiktet och åka. Första åket ner och tror ni inte pappa drar vurpen. Hahaha stackarn. Så himla bra och fina backarna var också. Vill bara upp och åka mera.  

Blev lunch på fjällhalsen sen och ett mms till virre där hon fick gissa vart vi var. Virre tyckte det var rätt schyst på fjällhalsen med maten så var bara tvungen att retas lite. :P
Skulle ha varit på tyrolerafton också nu ikväll på värdshuset, men det blev inställt så jag och pappsen drog raka vägen hemåt och en pizza på spader dam som middag. Sämre dagar har man väl haft tror jag.

Imorgon ska man kunna dricka vattnet här hemma igen som det sägs. Då ska cryptosporidusen vara borta, bortblåst som vinden..eller död får man väl hoppas kanske. Man har väl vant sig från november till nu att man måste koka allt vatten. Jag tror inte jag vågar dricka vattnet än faktiskt om jag ska vara ärlig. Parasiten kommer finnas där ändå, även om den inte kan fortplanta sig så att man blir sjuk. Men det ska bli rätt skönt när man kan dricka så mycket man vill på träningen, och inte vara rädd att det ska ta slut osv.

nu blir det lite körsbärste, min favorit.

ma höres.

/emma








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0